Hepi dengan HAPPY

Dulu aku adalah pelanggan celcom postpaid dan kemudian digi postpaid. Pada pendapat aku melanggan postpaid adalah lebih jimat. Kemudian ada sekali aku tak bayar maklum ajela bila dah guna postpaid kadang-kadang terlajak hingga dua tiga ratus sebulan. So bila dah terlebih guna terus la panggilan keluar aku di sekat. Bila dah disekat maksudnya nak kena settle la semua hutang tu, mana nak cari dua tiga ratus di tengah-tengah bulan ni. so aku mencari alternatif dengan membeli starter pack baru yang menjadi pilihan pelajar-pelajar ataupun orang-orang yang tak suka berhutang iaitu prepaid. Masa survey nak guna line mana aku tertarik dengan slogan “ ANDA JAWAB KAMI BAYAR”. Wah! Hebat ni, rupa-rupanya bagi setiap seminit panggilan yang kita jawab dari sesiapa sahaja samada dia guna line happy ke tidak ke syarikat happy akan bayar kita RM0.03 maksudnya 3 sen. Kalau 10 minit dan 30 sen dan kalau dah sejam maksudnya RM1.80. Wah! Makcik kayo. Kalau dah hari-hari bergayut dengan my hubby 1 jam sebulan dah boleh dapat RM 0.03 x 60 minit x 30 hari dapat RM 54. Wah!…………..banyaknya dapat jimat. Lagi satu kalau guna postpaid dia orang kenakan tax. Walaupun kita tengok offer bagi postpaid lebih menarik tapi bila dah kena  bayar tax sama je. Sekarang ni aku adalah pengguna happy yang setia. Mana tak setia, aku sendiri ada tiga nombor dengan happy lepas tu promote pula untuk orang lain. Macam mana tak beli banyak nombor beli nombor baru lagi murah dari beli top up. Yang terbaru aku beli bila tengok nombor dia cantik then aku tanya auntie tu how much? Dia jawab “ RM15.00 dalam ada RM21.50.  Lagi satu kos panggilan untuk friend and familyhanya 8 sen seminit dan lain-lain numberber 15 sen. Lagi bila aku nak online (bagi sesiapa yang guna smartphone) aku guna je handphone aku sebagai device untuk online charge dia hanya RM3 sehari. Ok la tu untuk pengguna seperti aku, bukannya online hari-hari. Cuma sometimes nak baca-baca email atau update blog. Betulla untung guna happy. “So maghi kita rama-rama pakat guna hepi. Hepi sungguh dengan happy” (baca dalam loghat kelantan).

Produk & Pulangan
Pek SIM dijual pada harga RM7, dengan kredit tersedia sebanyak RM4.
Servis Kadar
Teman Happy

  • Kadar Panggilan untuk Teman Happy
  • Kadar SMS untuk Teman Happy
  • Berapa nombor untuk Teman Happy
  • Bagaimana menambah nombor Teman Happy
8 sen / min

(60 saat / blok)
PERCUMA
5 nombor
Taip *128*4# dan hantar

Pertukaran/penambahan nombor Teman Happy™ adalah percuma sehingga 8 kali. Selepas itu, pelanggan akan dicaj RM2 untuk setiap satu nombor
Panggilan suara tempatan

  • Kepada semua rangkaian –bagi panggilan yang di buat dalam negeri Kelantan & Terengganu
  • Kepada semua rangkaian – bagi panggilan di buat di luar negeri Kelantan & Terengganu
15 sen / min

(60 saat / blok)
30 sen / min

(30 saat / blok)
SMS
  • Rangkaian sama
  • Rangkaian lain
1 sen / SMS
6 sen / SMS
MMS
  • Kepada semua rangkaian
25 sen / MMS
Internet 10 sen / 10 kb
Tidak perlu bayar lebih daripada RM3 sehari
Nikmati penggunaan internet PERCUMA sepanjang hari setelah penggunaan harian anda mencapai RM3
Khidmat Pelanggan 0143333800 15 sen / min
Tempoh Sahlaku Tambah Nilai RM 1 = 1 hari
> RM100 = 120 hari
Mudah Alih ke Nombor Tol Percuma (1300) RM0.36/minit
(30 saat / blok)
Mudah Alih ke Nombor Telefon Percuma (1800) RM0.00/minit
(30 saat / blok)
Anda Jawab Happy Bayar

Dapatkan pulangan hebat dengan hanya menjawab panggilan domestik!
1 minit panggilan masuk= 3 sen
Bonus Tambah Nilai Suku Tahun

Tambah nilai minimum sebanyak RM120 dalam masa 3 bulan dan dapatkan pulangan hebat
  • Tambah nilai > RM120, dapatkan tambahan 3% masa bualan
  • Tambah nilai> RM 250, dapatkan tambahan 8% masa bualan
  • Tambah Nilai > RM 500, dapatkan tambahan 12% masa bualan

Posted on September 20, 2011, in Business, Cara Hidup, life, Save Budget and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

