Category Archives: Healthy

Walking

Just check this out…… 
The Organs of your body have their sensory touches at the bottom of your foot, if you massage these points you will find relief from aches and pains as you can see the organs are on right and left foot, the heart is on the left foot. 

This time, it put organs on the feet as they are. Typically they are shown as points and arrows to show which organ it connects to. 
 
It is indeed correct since the nerves connected to these organs terminate here. 

 
This is covered in great details in Acupressure studies or textbooks.
 
 
Allah created our body so well that He thought of even this. He made us walk so that we will always be pressing these pressure points and thus keeping these organs activated at all times. 

 
So, keep walking…

Rasulullah SAW also like walking.

Advertisements

More Info About Health Topic

Salam,

I would like to share this website with anybody who like to read anything that related to healthy info like healthy food and exercise or workout. here are some topics that Michael Geary shared with us. if u would like to read furtheremore u can go to this web address

http://www.truthaboutabs.com/Training-and-Nutrition-Articles.html

TruthAboutAbs.com Fitness, Diet, & Workout Tips Articles

by Michael Geary – Certified Nutrition Specialist, Certified Personal Trainer

Your Excess Abdominal Fat is Not Only Ugly, but DANGEROUS to Your Health

Secrets You MUST Know if You Ever Want to Stand a Chance for Getting Six Pack Abs

Do You Really Need Cardio?

The 3 Best Ab Exercises that are NOT Direct Ab Exercises

5 Reasons that Treadmill & Elliptical Workouts SUCK

How to Avoid Food Marketing Deception & Make Healthy Grocery Store Choices

The Top Fat Loss Secrets for Flat Six Pack Abs

Does Diet Soda Actually Make You Fat?

Why Grass-Fed Meat is So Much Healthier for You

Good Carbs vs Bad Carbs and all the Carb BS in Between

Is Your Exercise Routine Actually Making You Fatter?

The Ultimate Secret to the Exact Body You Want

Potatoes and Glycemic Index – Friend or Foe for a Lean-Body?

Absurd New Fat Loss Workouts for Time Crunched Individuals

The Hidden Truths about Cholesterol

Good Trans Fats vs. Bad Trans Fat Revealed

Healthier Choices at Fast Food Joints

My Top 55 Hard-Body Health Foods

New Weight Training Technique Delivers Amazing Fat Loss and Muscle Definition

The Shocking Truth about Saturated Fat and it’s Health Benefits

For Maximum Muscle and Minimum Fat, Your Workouts Must Incorporate Both Variability and Consistency

Do You Train to “Isolate” Body Parts? If So, That Could be the Reason for Your Lack of Results, and Worse, Could Make You Prone to Injury

Antioxidants – Already Known for Slowing Down Aging, and Preventing Cancer and Heart Disease….But Did You Know They Also Help You Develop a Lean, Strong Body

Could You be Doing Your Cardio Workouts All Wrong?

Tired of the Same Old 3 Sets of 10-12? So is Your Body! Break Through Your Plateau by Training Drastically Different…..a Look at Training Variables

Fat Loss for Visible Abs – Workouts, Nutrition, and Lifestyle for Success

Post Workout Nutrition – Secrets for a Harder, Leaner Body

Surprising Facts about Dietary Fats – You’ve Been Misled by the Mass Media!

Vitamin/Mineral Supplements: Necessary for Optimal Health? Or Are They Just Money Down the Toilet?

Breakfast and Lunch Choices – How do You Score?

Are Wu-Teas a Scam? Can Tea Help with Fat Loss?

Is Your Protein Bar, Energy Bar, or Nutrition Bar Really a Candy Bar in Disguise?

Is the Sun Really “Deadly” or is Sunshine a Healthy and Vital Part of Good Health?

3 Easy Exercises for Back Pain Relief

Does microwaved food negatively affect your blood chemistry and your health?

The Energy Drink Phenomenon: Mind-Body Connection the Only Reason for Results

The Best Superfoods for Amazing Health (some will surprise you)

Free Tips for Losing Stomach Fat & Eating Healthier

Discover the top 12 fat burning foods you didn’t know

Exercises that burn more fat than cardio

Also get a free metabolic rate calculator to determine your personal metabolism

Thanks for your request. The fat loss tips and metabolism calculator will be emailed to you within the next 20 minutes.

In the meantime, please continue reading this page.

Free Healthy Meal Plans for Life-Long Fat Loss & Weight Maintenance

Listen in on this audio interview as Jeff “the Muscle Nerd” Anderson grills me on some of the best-kept secrets for losing belly fat faster and carving out ripped six pack abs

Additional Articles Specifically about Losing Stomach Fat & Getting Six Pack Abs:

How to Get Flat Ripped Abs without Useless crunches or situps — Nutrition & Workout Secrets

Get Razor Sharp Obliques with these Unique Oblique Ab Workouts

The Best 5 Home Ab Workouts: Crunchless Abs Training for Faster Results

Getting a Six Pack – Get Lean and Healthy with these Tips and Advice

Fitness and Health Articles Specifically for the Ladies (Frequent Women’s Issues):

Ladies – The Best Butt Exercises for a Sexy Rear End and Firm Toned Thighs

How to Reduce PMS Symptoms Effectively with this…

Muscle Building Articles and Unique Exercises / Tips for Muscle Gain

5 Bodybuilding Myths – How to Build Muscle Mass Faster

41 Tips (Exercises, Workouts, and Nutrition) to Build Lean Muscle Fast

5 Cool Sandbag Training Exercises to get Ripped – Odd Object Lifting for Muscle Gains and Injury Prevention

Try this Chest Training “Thumb Trick” to Pump up your Pecs

3 Weird Tips for Building Bigger Arms

Funny or Unique Video Clips:

Hilarious Workout Video – Messing with People at the Gym

Unique Exercise Ball Trick – this is freakin cool

Ridiculously funny video – the ludicrous hawaii chair exercise gadget

Various Unique Fitness Programs including Programs Specifically for Women, as well as Extreme Hardcore Training for Men, etc.

MSN Health and Fitness Articles

——————————————————————————–

Grab your own FREE copy of this innovative fat loss e-Book (a $17.95 value). You’ll also receive a free trial subscription to my Lean-Body Secrets Ezine (a $47 value), along with several additional bonuses I think you’ll like!

Make sure to add mikegeary [at] truthaboutabs.com (be sure to replace [at] with @) to your address book, safe-list, or whitelist so that my email doesn’t get caught in your junk filters (this is especially important if you have a yahoo, hotmail, or aol account). If you don’t receive the email with your bonuses, make sure to check your “junk”, “spam”, or “bulk” folders, as the emails sometimes mistakenly end up there.

Privacy Policy: Your privacy is very important to me and I would never jeopardize my credibility by selling or renting your email address. Besides, it’s illegal, and I want no part of that!

First Name:

Your E-Mail:

Don’t forget to bookmark this webpage as I continually add more cutting-edge training and nutritional articles to give you the most effective strategies for losing body fat and developing a lean ripped body!

Check out more information about my innovative program that people from all over the world are using to strip bodyfat off of their abs for good, The Truth About Six Pack Abs

Disclaimer:

The programs and information expressed within this website are not medical advice, but rather represent the author’s opinions and are solely for informational and educational purposes. The author is not responsible in any manner whatsoever for any injury or health condition that may occur through following the programs and opinions expressed within truthaboutabs.com. Nutritional information is presented for informational purposes only and may not be appropriate for all individuals. Consult with your physician before starting any exercise program or altering your diet.

Resources directory

Interview with M. Gibbons about secrets for losing belly fat and getting flat 6-pack abs

Articles – Additional Fat Burning Workout Tips and Unique Fat Loss Exercises

Lean-Body Secrets Ezine Archives – Healthy Recipes, Workouts, Diet Articles, etc.

http://www.truthaboutabs.com/Training-and-Nutrition-Articles.html

Popular Tips

Popular Tips
The 25 most popular RealAge Tips
02/15/2010
Drink This Juice for Comfier Joints
Your joints may reap some sweet rewards if you treat your taste buds to this every morning: a tall glass of orange juice. More
02/18/2010
Fortify Your GI Tract with This Midnight Munchie
It’s long been a favorite of midnight moviegoers, and research now shows that it could give your gastrointestinal (GI) tract the red-carpet treatment, too. It’s popcorn. More
02/16/2010
A Little Habit That Makes Exercise Easier
You’re more likely to finish your workout by saying “Boy, that was a breeze!” if you do this first: rest your mind. More
02/19/2010
3 Things to Know Before You Buy Vitamins
A vitamin supplement can be a great way to fill in nutrition gaps. But before you spend your money, there are three questions to answer. More
02/17/2010
The Best Reason to Look Younger
If you don’t look a day older than the age on your driver’s license, that could mean a longer life for you. More
02/11/2010
Open Your Arteries with a Bowl Full of These
Your heart and arteries will be pretty thrilled if breakfast always has you craving a bowl full of oats. More
07/03/2008
6 Foods That Knees Dig
For more youthful knee joints — or anything that bends — consider what’s in your kitchen.

More
02/12/2010
The Magic Drink That Boosts Energy
It quenches your thirst, it’s practically free, and it gives you energy to boot. What’s this magical energy drink? It’s water. More
06/02/2009
Key Muscle Group for Great Knees
If your knees bother you when you bend ’em, here’s a natural way to help ease the pain: Get strong quads.

More
10/23/2008
Eat More in Front of the TV
Does your prime-time TV viewing go hand in hand with major snacking? Not a problem . . . if you choose this for your evening treat: popcorn.

More
11/12/2008
Dragging Around? Quick Energy Test
Are your energy levels up to par? Or have you felt tired for so long that it’s your new normal?

More
02/08/2010
Supercharge Your Peanuts with This Trick
Here’s an easy trick for cranking up the disease-fighting power of your peanuts: Roast them. More
02/10/2010
A Good Way to Ditch Belly Fat (Without Dieting)
It’s not that slice of cheesecake that goes straight to your belly bulge. It’s the couch lounging. More
01/28/2008
How to Elevate Oatmeal to Superfood
Drink a glass of this with your oatmeal to help elevate your breakfast to superfood status: orange juice.

More
12/08/2008
A Tiny, Round Fruit for Better Blood Flow
A little fresh-fruit snack may put you on the fast track to better blood flow.

More
02/04/2010
Live Longer with This Protein
Which do you have on the menu — chicken, beef, pork, or fish? Your answer just might affect your life span. More
05/22/2008
Turn Off Hunger with This Drink
Those 100-calorie snack packs not holding you over until dinner? Try a low-calorie serving of this hunger-halting smoothie.

More
10/30/2009
Make Your Workout Feel Like a Breeze
It would be so great if we could figure out a way of making workouts feel easy-breezy for everyone. Right? So here’s the trick: Give yourself a mental-image pep talk. More
10/02/2008
A Thick and Creamy Weight Loss Aid
If you think it’s too yummy to have any place in a real weight loss diet, think again.

More
08/07/2007
Everything Green Is Gold for Knees
You’ve heard of a green thumb. But how about green knees?

More
02/01/2010
Drink This at Breakfast and You’ll Eat Less Later
The key to not overeating at lunch is to choose carefully at breakfast. And here’s a beverage choice that may help: skim milk. More
02/04/2008
4 Habits Make You 14 Years Younger
There are four key RealAge habits that can give you an extra 14 years of life. Know what they are?

More
04/04/2008
All About YOU: Why Too Much Vitamin A Is Bad
Somersaulting down the sidewalk isn’t the only thing that’s bad for your skeleton. So is taking too much vitamin A.

More
04/16/2007
Blood Pressure Aid
When your blood pressure (BP) creeps up, help knock it down with this simple change in diet.

More
11/17/2008
More Amazing Olive Oil News
Olive oil — the unsaturated fat that’s great for your heart — is making headlines again. But this time it’s for helping something a little lower down: your stomach.

More

Rahsia solat awal waktu

 

 Assalamualaikum… sekarang ni saya sorang-sorang kat ofis, yang lain entah ke mana. Tak tahu pa nak buat baca berita, main game, surf internet-nak cari buku rahsia solat. pastu jumpa artikel ni dari blog en. kamal, ingat nak kongsi dengan rakan semua (harap en. kamal tak kisah saya pinjam artikel dia kat sini ^_~). bagus artikel ni kerana ia memotivasikan diri untuk solat pada awal waktu. rupa-rupanya ada rahsia yang tersembunyi.
Dah lama sebenarnya nak tulis pasal topik ni dan apabila terbaca laporan berita dalam Utusan hari ini bertajuk “PM mahu kajian kesan solat diteruskan” aku berasa terpanggil untuk berkongsi sedikit pengetahuan yang aku dapat daripada Color Vibration Therapy. Antara kandungan laporan itu ialah:-

 

Quote:

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini memuji projek kajian Jabatan Kejuruteraan Bioperubatan Universiti Malaya (UM) mengenai kesan solat ke atas tubuh badan dan kesihatan seseorang. 

Perdana Menteri berkata, keputusan awalnya mendapati bahawa pergerakan yang dilakukan di dalam ibadat sembahyang yang memberikan kesan bermanfaat ke atas jantung, tulang belakang dan keupayaan ingatan serta perhatian seseorang.

 

Aku cuba cari laporan tersebut dekat Internet, kalau-kalau ada maklumat lebih terperinci pasal kajian tersebut tapi tak dapat. Walaubagaimana pun, CVT sebenarnya telah lama menemui perkaitan antara waktu solat dengan peralihan tenaga alam. Setiap peralihan waktu solat sebenarnya menunjukkan perubahan tenaga alam ini yang boleh diukur dan dicerap melalui perubahan warna alam. Aku rasa fenomena perubahan warna alam adalah sesuatu yang tidak asing bagi mereka yang terlibat dalam bidang fotografi, betul tak aid ?

Sebagai contoh, pada waktu Subuh alam berada dalam spektrum warna biru muda yang bersamaan dengan frekuensi tiroid yang mempengaruhi sistem metabolisma tubuh. Jadi warna biru muda atau waktu Subuh mempunyai rahsia berkaitan dengan penawar/rezeki dan komunikasi. Mereka yang kerap tertinggal waktu Subuhnya ataupun terlewat secara berulang-ulang kali, lama kelamaan akan menghadapi masalah komunikasi dan rezeki. Ini kerana tenaga alam iaitu biru muda tidak dapat diserap oleh tiroid yang mesti berlaku dalam keadaan roh dan jasad bercantum (keserentakan ruang dan masa) – dalam erti kata lain jaga daripada tidur. Disini juga dapat kita cungkil akan rahsia diperintahkan solat diawal waktu. Bermulanya saja azan Subuh, tenaga alam pada waktu itu berada pada tahap optimum. Tenaga inilah yang akan diserap oleh tubuh melalui konsep resonan pada waktu rukuk dan sujud. Jadi mereka yang terlewat Subuhnya sebenar sudah mendapat tenaga yang tidak optimum lagi.

Warna alam seterusnya berubah ke warna hijau (isyraq & dhuha) dan kemudian warna kuning menandakan masuknya waktu Zohor. Spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi perut dan hati yang berkaitan dengan sistem penghadaman. Warna kuning ini mempunyai rahsia yang berkaitan dengan keceriaan. Jadi mereka yang selalu ketinggalan atau terlewat Zuhurnya berulang-ulang kali dalam hidupnya akan menghadapi masalah di perut dan hilang sifat cerianya. Orang yang tengah sakit perut ceria tak ?

Kemudian warna alam akan berubah kepada warna oren, iaitu masuknya waktu Asar di mana spektrum warna pada waktu ini bersamaan dengan frekuensi prostat, uterus, ovari dan testis yang merangkumi sistem reproduktif. Rahsia warna oren ialah kreativiti. Orang yang kerap tertinggal Asar akan hilang daya kreativitinya dan lebih malang lagi kalau di waktu Asar ni jasad dan roh seseorang ini terpisah (tidur la tu …). Dan jangan lupa, tenaga pada waktu Asar ni amat diperlukan oleh organ-organ reproduktif kita 😉

Menjelang waktu Maghrib, alam berubah ke warna merah dan di waktu ini kita kerap dinasihatkan oleh orang-orang tua agar tidak berada di luar rumah. Ini kerana spektrum warna pada waktu ini menghampiri frekuensi jin dan iblis (infra-red) dan ini bermakna jin dan iblis pada waktu ini amat bertenaga kerana mereka resonan dengan alam. Mereka yang sedang dalam perjalanan juga seelok-eloknya berhenti dahulu pada waktu ini (solat Maghrib dulu la …) kerana banyak interferens (pembelauan) berlaku pada waktu ini yang boleh mengelirukan mata kita. Rahsia waktu Maghrib atau warna merah ialah keyakinan, pada frekuensi otot, saraf dan tulang.

Apabila masuk waktu Isyak, alam berubah ke warna Indigo dan seterusnya memasuki fasa Kegelapan. Waktu Isyak ini menyimpan rahsia ketenteraman dan kedamaian di mana frekuensinya bersamaan dengan sistem kawalan otak. Mereka yang kerap ketinggalan Isyaknya akan selalu berada dalam kegelisahan. Alam sekarang berada dalam Kegelapan dan sebetulnya, inilah waktu tidur dalam Islam. Tidur pada waktu ini dipanggil tidur delta dimana keseluruhan sistem tubuh berada dalam kerehatan. Selepas tengah malam, alam mula bersinar kembali dengan warna putih, merah jambu dan seterusnya ungu di mana ianya bersamaan dengan frekuensi kelenjar pineal, pituitari, talamus dan hipotalamus. Tubuh sepatutnya bangkit kembali pada waktu ini dan dalam Islam waktu ini dipanggil Qiamullail.

Begitulah secara ringkas perkaitan waktu solat dengan warna alam. Manusia kini sememangnya telah sedar akan kepentingan tenaga alam ini dan inilah faktor adanya bermacam-macam kaedah meditasi yang dicipta seperti taichi, qi-gong dan sebagainya. Semuanya dicipta untuk menyerap tenaga-tenaga alam ke sistem tubuh. Kita sebagai umat Islam sepatutnya bersyukur kerana telah di’kurniakan’ syariat solat oleh Allah s.w.t tanpa perlu kita memikirkan bagaimana hendak menyerap tenaga alam ini. Hakikat ini seharusnya menginsafkan kita bahawa Allah s.w.t mewajibkan solat ke atas hambanya atas sifat pengasih dan penyayang-Nya sebagai pencipta kerana Dia tahu hamba-Nya ini amat-amat memerlukannya. Adalah amat malang sekali bagi kumpulan manusia yang amat cuai dalam menjaga solatnya tapi amat berdisiplin dalam menghadiri kelas taichinya … 😕

KELEBIHAN MANDI

Mandi KAJIAN terbaru berkaitan dengan mandi mendapati ia bukan saja bertujuan untuk membersihkan diri daripada kotoran, tetapi menjauhkan stress serta berperanan penting meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Penyelidikan yang diterbitkan dalam New England Journal of Medicine menunjukkan penderita diabetes yang menghabiskan masa selama setengah jam berendam dalam air suam dapat menurunkan tingkat gula darah sekitar 13 peratus.

Kajian di Jepun pula menunjukkan 10 minit berendam dalam air panas dapat memperbaiki kesihatan jantung terutamanya untuk lelaki. Berikut beberapa manfaat mandi kepada individu yang mengamalkannya.

Mengeluarkan racun: Mandi air panas sekitar 32 hingga 35 darjah Celsius membuka ruang yang dapat membantu mengeluarkan toksin.

Mandi air panas membantu menurunkan tingkat gula darah, menyembuhkan sakit otot dan membantu menjaga usus besar supaya bekerja dengan baik. Waktu yang dianjurkan ialah selama 10 hingga 20 minit. Mandi air sejuk sangat baik untuk meredakan ketegangan. Ia dapat menyempitkan darah dan meningkatkan tingkat gula darah. Suhu yang dianjurkan ialah sekitar 12 hingga 18 darjah Celsius.

Jangkitan kulit: Penyakit kulit tertentu seperti ruam atau gatal-gatal boleh diatasi dengan menambahkan soda penaik (sodium bicarbonate) ke dalam air mandian. Ia bertindak sebagai antiseptik. Isikan air ke bekas mandian dan tambahkan soda penaik dan aduk sehingga rata. Digalakkan untuk berendam selama 10 hingga 20 minit.

Selesema dan sakit kepala : Merendam kaki dalam air panas membantu menyembuhkan selsema, sakit kepala dan menyegarkan kembali kaki yang lelah. Masukkan air panas secukupnya dalam bekas sehingga menenggelamkan pergelangan kaki kemudian tambahkan beberapa titis minyak seperti lavender, peppermint atau lemon. Selepas basuh dengan air sejuk.Lakukannya selama 10 hingga 20 minit. Insomnia : Merendamkan kaki dalam air dingin sangat baik kepada anda. Yang mempunyai masalah imsonia atau memiliki masalah tidur. Masukkan kaki sehingga ia merasa dingin. Perubatan ini berguna bagi kaki lelah,pendarahan hidung, selsema dan sembelit.

Pesanan:- Tolong forwardkan e-mail ini…….kalau ramai orangg dapat baca artikel ni….lagi bagus kan ? Tidak ada apa yang dapat tolong kita diakhirat nanti melainkan 3 perkara

1) anak yg soleh yg mendoakan kedua ibu bapanya

2) sedekah amal jariah

3) ilmu yg bermanfaat Moga-moga kita semua bahagia hendaknya dengan amal mulia kita ini, InsyaAllah

SINUSITIS SYMPTOMS

sinus.jpg

Pain and pressure in the face along with a stuffy or runny nose are the main symptoms of sinusitis. You also may have a yellow or greenish discharge from your nose. Leaning forward or moving your head often increases facial pain and pressure. The location of pain and tenderness may depend on which sinus is affected.

  • Pain over the cheeks and upper teeth is often caused by maxillary sinus inflammation.
  • Pain in the forehead, above the eyebrow, may be caused by frontal sinus inflammation.
  • Pain behind the eyes, on top of the head, or in both temples may be caused by sphenoid sinus inflammation.
  • Pain around or behind the eyes is caused by ethmoid sinus inflammation.
See an illustration of the location of normal facial sinuses.

Other common symptoms of sinusitis include:

  • Headache.
  • Yellow or greenish discharge from the nose or down the back of the throat.
  • Bad breath.
  • Stuffy nose.
  • Cough that produces mucus.
  • Fever.
  • Tooth pain.
  • Reduced sense of taste or smell.

Acute (sudden) sinusitis is usually caused by a viral infection and often develops rapidly. It usually lasts for 4 weeks or less, and the symptoms often begin to clear up within a week without any treatment. Acute sinusitis caused by a bacterial infection is less likely to clear up on its own and may lead to chronic sinusitis or to complications in which the infection spreads beyond the sinuses. Nasal discharge that contains pus and worsens after 5 days or persists for more than 10 days is usually a strong sign of acute sinusitis caused by a bacterial infection.

Chronic (long-term) sinusitis is usually caused by a bacterial or fungal infection. These infections may be difficult to treat. If chronic sinusitis is not cured after trying two or more different antibiotics, you may want to talk with your health professional about surgery or allergy testing. Chronic sinusitis can lead to permanent changes in the mucous membranes that line the sinuses and may make you more prone to sinus infections.

Symptoms of sinusitis in children include coughing, nasal discharge that lasts more than 7 to 10 days, and complaints of headache and facial pain.1 Many children age 2 or older with chronic sinusitis may also have allergies and frequent ear infections. Some immunizations, particularly pneumococcal conjugate vaccine (PCV) and Haemophilus influenzae type b (Hib), may help prevent ear and sinus infections.

Other conditions that have symptoms similar to sinusitis may include allergies, toothaches, and colds or other upper respiratory infections. However, if you’ve had a cold that returns or gets worse after 7 days (called double sickening), you probably have a sinus infection rather than a cold or other upper respiratory infection.

SINUSITIS LEBIH DIKENAL SEBAGAI RESDUNG DIKALANGAN ORANG KITA.

untuk dapatkan ubat resdung sila klik http://khadeejahbiz.blogspot.com/2007/09/ubat-resdung.html

Low Vitamin D Levels Tied to Higher Blood Pressure

NEW YORK (Reuters Health) – As blood levels of vitamin D drop, blood pressure increases, according to findings from the Third National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES III). The current analysis from NHANES III, which was conducted between 1988 and 1994, involved 12,644 adults in the US aged 20 years and older who had blood pressures recorded and vitamin D levels measured.
As reported in the American Journal of Hypertension, Dr. Robert Scragg of the University of Auckland, New Zealand, and colleagues found the lowest vitamin D levels in non-Hispanic blacks, followed by Mexican Americans, and then non-Hispanic whites.
After accounting for age, gender, ethnicity, and physical activity, patients with the lowest vitamin D levels had blood pressures that were slightly higher than those with the highest levels. This relationship was strongest in subjects who were 50 years of age and older.
Differences in vitamin D levels explained in, large part, why high blood pressure was more common in non-Hispanic blacks than in whites, the authors state.
They note that “vitamin D levels can easily, and cheaply, be increased by a modest increase in sun exposure or vitamin D supplementation,” but they caution that “first it needs to be confirmed by large, well-designed intervention studies.”
SOURCE: American Journal of Hypertension, July 2007.

DANGERS OF SODA POP

It’s three in the afternoon, the yawns have started, and bleary-eyed I wander like a sugar zombie from my cubicle to search for the only thing that can help me slog through the rest of the afternoon. It’s time to get extreme with some serious caffeine; it’s time to “Do the Dew.”I pop the top and hear the sweet fizz of my favorite sugary soda. I pull a Popeye — squeezing every last drop from the can and slamming my soda in one fell swoop. I’m instantly energized and ready to finish my day with a new found fervor.

Vasan’s team found that compared to drinking less than one soda a day, having one or more was linked to a 44 percent increase in risk for metabolic syndrome. Having a daily soda habit – diet or regular – may increase your future risk for heart disease.

Other research suggests that just one can of soda per day may increase your weight by as much as 18 pounds per year, according to certified health educator and personal trainer, Kathleen Aicardi.

I break-dance back to my desk and find an email about a new finding on sodas that totally harshes my buzz.

“1 Daily Soda May Boost Heart Disease,” reads the WebMD headline.

Could my afternoon Dew be jeopardizing my life, one little12-ounce can at a time?

That appears to be the case, according to a recent study published in the American Heart Association’s journal Circulation. Those of us with a “soda habit” have an increased risk of developing metabolic syndrome, which tends to be a precursor to heart disease and diabetes.

The research is pretty clear that excessive soda slurping is not healthy. The large quantities of sugar in soda can increase insulin levels in the blood, which over time can lead to Type 2 diabetes, as well as high blood pressure, heart disease and weight gain.

Additionally, phosphoric acid found in many sodas inhibits the proper absorption of calcium which can weaken bones and teeth, which may explain why Americans have the highest incidence of osteoporosis in the world.

An analysis of 88 separate soda studies found that those who got extra “liquid calories” from sodas did not eat less, and gained more weight than their soda-skipping counterparts.

“We found quite a clear association between soft drink intake and taking in more calories,” according to study coauthor and research director at the Rudd Center for Food Policy and Obesity at Yale University, Marlene B. Schwartz, PhD.

Schwartz goes on to explain that people don’t eat less because they are drinking soda instead of water, so they’re not compensating for the excess calories.

But is just one soda per day that bad?

“Even one soda per day increases your risk of developing metabolic syndrome by about 50 percent,” according to Ramachandran Vasan, MD, senior author of the new study and a professor of medicine at Boston University School of Medicine.

UBAT BATUK DAN SELSEMA_Pendarahan Otak

UBAT BATUK DAN SELSEMA KITA RUPANYA MERBAHAYA KERANA BOLEH MENYEBABKAN

PENDARAHAN OTAK  PENARIKAN SEMULA UBAT MENGANDUNGI PHENYLPROPANOLAMINE

(Mesej asal oleh Dato’ Dr Jemilah Mahmood, Hospital Gleanagles)

Kepada Semua,

Luangkan masa untuk menghantar mesej ini atau mengedar risalah ini

kepada  orang yang disayangi, keluarga dan rakan-rakan. Cetakkannya
dan

letakkan  di pejabat agar boleh dibaca oleh semua.

PERHATIAN!!! SILA BACA DENGAN TELITI DEMI ANAK-ANAK ANDA DAN ORANG
LAIN

YANG ANDA KASIHI!

Kesemua ubat yang mengandungi PHENYLPROPANOLAMINE sedang ditarik
balik.

Anda boleh menghubungi nombor 800 yang tersenarai di semua kotak ubat

dan  bertanyakan tentang bayaran balik. Sila baca dengan TELITI,
kerana

sesetengah daripada anda menggunakan ubat-ubat ini (salah satunya
ialah

Alka Seltzer Plus). BERHENTI MENGAMBIL sebarang ubat yang mengandungi

PHENYLPROPANOLAMINE. Ia didapati berkait rapat dengan pertumbuhan

hemorrhagic stroke (pendarahan otak) di kalangan wanita berumur 18-49

dalam masa tiga hari selepas mengambilnya. Masalah tersebut belum

dikesan  untuk lelaki, tetapi FDA menyarankan setiap orang (termasuk

kanak-kanak)  mencari alternatif lain.

UBAT-UBATAN BERIKUT MENGANDUNGI PHENYLPROPANOLAMINE :

Acutrim Diet Gum Appetite Suppressant

Plus Dietary Supplements

Acutrim Maximum Strength

Appetite Control Alka-Seltzer Plus

Children’s Cold Medicine Effervescent

Alka-Seltzer Plus Cold medicine (perasa ceri atau oren)

Alka-Seltzer Plus Cold ! Medicine Original

Alka-Seltzer Plus Cold & Cough Medicine Effervescent

Alka-Seltzer Plus Cold & Flu Medicine Effervescent

Alka-Seltzer Plus Cold & Sinus Effervescent

Alka Seltzer Plus Night-Time Cold Medicine Effervescent

BC Allergy Sinus Cold Powder

BC Sinus Cold Powder

Comtrex Deep Chest Cold & Congestion Relief

Comtrex Flu Therapy & Fever Relief

Day & Night Contac 12-Hour Cold Capsules

Contac 12 Hour Caplets

Coricidin D Cold, Flu & Sinus

Dexatrim Caffeine Free

Dexatrim Extended Duration

Dexatrim Gelcaps

Dexatrim Vitamin C/Caffeine Free

Dimetapp Cold & Allergy Chewable Tablets

Dimetapp Cold & Cough Liqui-Gels

Dimetapp DM Cold & Cough Elixir

Dimetapp Elixir

Dimetapp 4 Hour Liquid Gels

Dimetapp 4 Hour Tablets

Dimetapp 12 Hour Extentabs Tablets

Naldecon DX Pediatric Drops

Tavist-D 12 Hour Relief of Sinus & Nasal Congestion

Triaminic DM Cough Relief

Triaminic Expectorant Chest & Head Congestion

Triaminic Syrup Cold & Allergy

Triaminic Triaminicol Cold & Cough

Adalah difahamkan pihak pengeluar Triaminic dengan secara sukarela

menarik  semula ubatan berikut kerana mengandungi campuran yang

menyebabkan stroke  dan serangan mengejut kepada kanak-kanak :

Orange 3D Cold & Allergy Cherry (merah jambu)  3D Cold & Cough Berry

3D Cough Relief  Yellow 3D Expectorant

Hubungi mereka di nombor 1-800-548-3708 dengan menyatakan nombor lot

pada  kotak untuk membolehkan mereka menguruskan pemulangan ubat

tersebut dan  mereka akan memberikan bayaran balik kepada anda. Jika

anda mengenali  sesiapa yang mempunyai anak kecil, SILA BERIKAN
RISALAH

INI. INI ADALAH  SESUATU YANG SERIUS. EDARKANNYA KEPADA SEMUA ORANG
YANG

ANDA KENALI AGAR  MEREKA BOLEH MENGAMBIL LANGKAH SEWAJARNYA UNTUK

MENGELAK TRAGEDI KEPADA  KELUARGA MEREKA. Untuk memastikan maklumat
ini,

luangkan masa untuk  melawati laman web ini :

<<< http://www.fda.gov/cder/drug/infopage/ppa/default.htm> >>

MISTERI BUDU TERUNGKAP

Misteri yang baru terungkap. Khazanah yang belum dikenali ramai tapi sudah lama diamalkan di Pantai Timur. Budu atau sos bilis yang berasal dari negeri Trg dan Klate ini mendapat perhatian dan menjadi kajian para ahli pemakanan berkhasiat Jepun, Amerika, Australia, New Zealand dan Jerman. > Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki Gluthaione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser. Kenyataan ini bagaikan satu kejutan bagi golongan yang selama ini memperlekehkan kewujudan budu yang dianggap makan “kuno”. Budu berpotensi untuk melawan radikal bebas sehingga dapat menghalang proses penuaan dan mencegah koroner jantung, diabetes, kanser dan selainnya pada peringkat lebih awal. > Kajian mendalam juga mendapati budu turut mengandungi zat antibakteria penyebab diare, penurunan kolestrol darah, pencegah penyakit jantung dan hipertensi. Budu memiliki zat gizi yang lebih mudah dicerna, diserap dan dimanfaatkan oleh tubuh berbanding jenis protein yang lain. Khasiat budu yang diproses dari ikan bilis yang diperam terbukti mampu mengatasi masalah kanak-kanak yang menderita penyakit diare kronis akibat kurang zat pada tubuh. mampu menggalakkan pertumbuhan berat badan bagi golongan yang menderita penyakit diare kronis ini serta menyembuhkannya dalam waktu singkat. > Ia juga dapat mempertingkatkan IQ kepada sesiapa yang memakannya,kerana ia merangsangkan sel-sel otak dan akan memperkukuhkan ikatan di antara neuron-neuron serta menguatkan neuron2 yang lemah. Pemakanan budu turut bertindak membantutkan pertumbuhan bakteria raffinosa dan stokiosa, penyebab utama gejala flatulensi dan kembung perut bagi kanak-kanak dan orang dewasa. > 2 kelompok vitamin yang terdapat pada budu iaitu,vitamin larut air(vitamin B Kompleks) dan vitamin larut lemak (vitamin A,D, E dan K). Budu merupakan sumber vitamin B yang paling banyak menyumbang kepada pecahan lain seperti vitamin B1 thiamin), vitamin B2(riboflavin), asid pantotenat, asid niasin, vitamin B6 dan vitamin 12 (sianokobalamin). Secara saintifik, budu merupakan penyumbang utama vitamin B12 yang dihasilkan oleh bakteria klebsiella pneumoniae dan Citrobacter frundiin – yang mana Vitamin B12 ini tidak dimiliki dari mana-mana sumber makanan laut, ikan-ikan dan daging-daging lain. > Ianya perlu untuk pembentukan sel darah merah, di mana kekurangan vitaman ini mengakibatkan terjadinya penyakit anemia perisiosa (pucat), sakit perut dan berat badan menurun. > Kadar Vitamin B12 dalam budu adalah di antara 1.5 sehingga 6.3 mikrogram per 100 gram bagi setiap satu hidangan atau 2 sudu besar. Jumlah ini jauh lebih cukup untuk keperluan badan manusia dalam sehari. Dengan adanya vitamin B12 para pengamal diet jaga badan) tidak perlu lagi merasa khuatir akan kekurangan vitamin B12 di dalam badan. Selain pembekal kepada protein yang tinggi, ia turut mengandungi mineral makro dan mikrodalam jumlah yang cukup. Jumlah mineral zat besi, kalsium dan magnesium adalah sebanyak 9,39, 2,87 dan 8.05mg bagi setiap 100 gram budu. Budu juga mengandungi zat antioksidan dalam bentuk isoflavon. Seperti halnya vitamin C, vitamin E dan karotenoid, isoflavon juga merupakan antioksidan yang sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghentikan reaksi pembentukan radikal bebas. > Radikal bebas merupakan atom atau molekul yang mempunyai satu atau lebih elektron yang tidak berpasangan, sehingga menjadi sangat aktif hingga menyebabkan ketumbuhan tumor, kanser, penuaan dan kematian sel. Radikal bebas didapati berpunca dari makan seharian yang dimakan dan juga dari reaksi yang terjadi di dalam tubuh. Adanya antioksidan didalam budu akan mencegah pembentukan radikal bebas tersebut. > Kebiasaannya di dalam apa jua jenis ikan terdapat 3 jenis isoflavon! (unsur antioksidan) iaitu daidzein, glisitein dan genistien. Pada budu, di samping 2 jenis unsur ini, terdapat juga antioksidan faktor 11 (6, 7, 4 trihidroksi soflavon) yang mempunyai sifat antioksidan paling kuat dibandingkan isoflavon dalam ikan-ikan lain. > Penelitian yang dilakukan di University North Carolina, Amerika Syarikat menemukan bahawa unsur genestein dan phytoestrogen yang terdapat pada budu terbukti dapat mencegah penyakit kanser, proses penuaan dan kanser payudara . Penyakit jantung koroner (PJK) merupakan salah satu bentuk kelainan pembuluh darah koroner akibat penumpuan lemak di dalam dinding pembuluh darah iaitu satu keadaan yang disebut aterosklerosis. Ini mungkin disebabkan oleh faktor usia, pemakanan, jantina dan keturunan. Manakala faktor dimodifikasi adalah peningkatan kadar lipida darah (hiperkolestrolemia), hipertensi, obesiti, stress dan kurang aktiviti lasak.Pemakanan budu yang mempunyai sifat hipokolesterolemik (menurunkan lemak darah) seperti kandungan protein,serta makanan, niasin, vitamin E, karotenoid dan kalsium. Satu ujikaji rambang yang dijalankan mendapati pengambilan budu sebanyak 150 gm sehari selama 2 minggu dapat menurunkan kadar kolestrol ke tahap luar dari jangkaan. Selain dari sumber protein yang berkualiti tinggi,budu turut dikenali sebagai sumber serat(dietary fiber) yang baik. > Kandungan serat didalam budu mampu mencapai di antara 8 hingga 10% bagi setiap 100 gm. Ia menyumbangkan kepada 30% dari jumlah serat yang dianjurkan oleh National Cancer Reserach. Berbanding serat di dalam ikan-ikan atau sumber protein lain, serat pada tempe (Farmasi Anis: tempe atau budu?) lebih mudah untuk dicernakan. Dari apa yang dinyatakan ini jelas sekali bahawa khasiat serta kebaikan sepiring budu yang dimakan bersama hidangan nasi pagi, tengahari dan malam melampau jangkauan yang anda fikirkan. > Budu umpama seteguk air multivitamin yang menyumbang kepada pelbagai keperluan untuk tubuh badan. so minumlah budu mcm minum air mineral…. he he he he > Wallahu a’lam…